Fruit proeven in L2!

Mmmm, fruit is lekker en gezond. Binnen het W.O.-thema ‘Fruit’ proefden de meisjes en jongens van L2 allerlei soorten fruit zoals passievrucht, avocado, limoen…. Vele kinderen ontdekten nieuwe smaken!

Foto’s binnenkort in de fotogalerij.

Sfeerbeelden L2

In de maand september deden we in het tweede leerjaar allerlei activiteiten: meten en wegen, woorden schrijven en er was zelfs tijd voor te ravotten in de zandbak.

l2-september-1-800 l2-september-2-800 l2-september-3-800 l2-september-4-800

L1 en L2 naar de voorstelling “Dag dag droom”

Gisteren waren wij opnieuw te gast in de Woeker te Oudenaarde.  Daar leerden wij Sien kennen.  Echt goed slapen lukt haar niet altijd.  Ze wordt vaak wakker en wil dan spelen; maar dat mag natuurlijk niet.  Ze droomt ook vaak…

Naast Sien die goed kon vertellen, waren er ook twee muzikanten.  Ze speelden op allerlei instrumenten, zoals op dwarsfluit, trekzak, klarinet en ukelele…

dag-dag-droom-6-400

dag-dag-droom-4-400

Hoekenwerk in L6

Vandaag mochten de leerlingen van L6 voor de eerste keer dit schooljaar hoekenwerk doen. Enkele leerlingen schaakten, anderen speelden Weerwolven, Yenga, Tetris, Cluedo, Geen Ja Geen Nee, Woordzoeker, Pentago of Project X.

hoekenwerk-l6-1 hoekenwerk-l6-2 hoekenwerk-l6-3

Stelwerkje typen in Word

De leerlingen van L6 mochten vandaag hun stelwerkje typen in Microsoft Word. Een nieuw document in Microsoft Word openen, stelwerkje typen in lettertype naar keuze, lettergrootte 14, opslaan als .. en Microsoft Word sluiten.

word-1 word-2

 

 

L1 naar Kronkeldiedoe

Donderdag mochten we naar het Sportkot in Leupegem.  De namiddag begon met het bewegingslied “Kronkeldiedoe”.  Nadat we opgewarmd waren, konden we aan allerlei activiteiten deelnemen.   Klauteren, springen, met de step rijden, evenwichtsoefeningen…   Het stond allemaal op het programma.

kronkeldidoe-4-400

kronkeldidoe-10-400

kronkeldidoe-16-400

L3 verkent de buurt van de school

De voorbije week leerden de leerlingen van het derde leerjaar de schoolbuurt beter kennen.
Een greep uit de voorbije activiteiten:

  • We maakten een wandeling door onze schoolbuurt.
  • We duidden de gemaakte wandeling aan op een luchtfoto en op een stratenplan.
  • De juf had de luchtfoto en het stratenplan in stukken geknipt, deze puzzelden we in groepjes terug in elkaar.
  • We verbonden foto’s van belangrijke gebouwen en straten met hun juiste plaats op het stratenplan.
  • We maakten zelf een legende bij een stratenplan van Petegem en we duidden herkenbare symbolen aan op dit stratenplan.

20160919_134202 20160920_152648 20160923_132546

Coöperatief leren in L6

Samenwerkend leren of coöperatief leren .. Tijdens de les toepassingen over inkomsten en uitgaven werkten de leerlingen in groepjes. Ze discussieerden over de leerstof, gaven elkaar uitleg en vulden elkaar aan om zo tot een oplossing te komen.

toepassingen-1 toepassingen-2 toepassingen-3

Septemberactiviteiten in K2.

In de tweede kleuterklas hadden we deze week dagelijks enkele momenten waarbij we leerden over ons lichaam. We leerden onszelf tekenen (met stiften op papier,  met krijt op de speelplaats, met de wijsvinger in de verf). We namen verschillende lichaamshoudingen aan en we speelden we per 2 een ‘spiegel’spel.  Hier enkele foto’s van de voorbije week.

k2-mijn-lichaam k2-mijn-lichaam-1 k2-mijn-lichaam-2 k2-mijn-lichaam-3