Tableau vivant in L6

Vrijdagnamiddag deden we in L6 tableau vivant.
Letterlijk betekent het ‘levend schilderij’. De bedoeling is dat de leerlingen een pose aannemen om zo iets uit te beelden. Tijdens deze pose mogen ze niet spreken en niet bewegen.

De leerlingen kregen in groepjes van 4 een beginsituatie en vervolgsituatie en moesten die omzetten naar tableau vivant. Het tussenstuk vulden ze op met een kort toneeltje.

Voorbeeld:

De huldiging van de kampioen van een bokswedstrijd.

Beginsituatie:
Het moment waarop de winnaar de medaille krijgt omgehangen.
Personages:
– de winnaar               

– de dame die de medaille omhangt                
– een fotograaf                
– de verliezer
Vervolgsituatie:
De winnaar stapt mis en valt van het podium. Zijn reactie en die van de aanwezigen is duidelijk.

L6-vivant 1

L6-vivant 2

L6-vivant 4

L6-vivant 3

Stekeblind

Vandaag trokken de tweede en derde kleuters naar de Schakel om er de theatervoorstelling ‘stekeblind’ te volgen. We werden er ontvangen door de postbode die op zoek was naar mevrouw mol . We volgden hem en kregen een muzikale theatervoorstelling van mevrouw de mol en meneer egel.

k2k3 de schakel (2)-800 k2k3 de schakel (1)-800

 

L2 naar kronkeldiedoe

Deze namiddag trok L2 naar sporthal De Ruffel. Daar werd het evenement ‘Kronkeldiedoe’ georganiseerd. In twee groepen mochten de leerlingen allerlei activiteiten uitvoeren. Ze klommen over een klimrek en renden door een groot springkasteel. Het was een sportieve en aangename namiddag met een groot aanbod aan sportieve spelletjes.

L2 - Kronkeldiedoe 1 L2 - Kronkeldiedoe 2 L2 - Kronkeldiedoe

L3 & L4 – voorstelling ASSORTIMENS

Deze maandag zijn L3 en L4 op uitstap geweest. Ze mochten genieten van een voorstelling op het containerpark. Het dansgezelschap Keski.e.space toverde het containerpark om tot een groot schouwtoneel. Er waren verrassingen achter elke hoek. Het was een aangename namiddag met veel zon en animatie. L3 - L4 - assortimens voorstelling 1 L3 - L4 - assortimens voorstelling 2L3 - L4 - assortimens voorstelling

Het klimaat in Europa

In de les ‘Het klimaat in Europa’ in L6 situeerden we foto’s op de kaart van Europa.

In welke landen/delen van Europa zijn de foto’s genomen? Hoe leven de mensen er? Welke plantengroei is er? Welke dieren leven er? Enz …

L6 klimaat 2

L6 klimaat 1

L6 klimaat 3

L3 verkent de buurt van de school

Vandaag maakte het derde leerjaar een leerwandeling in de buurt van onze school. We letten vooral op de verschillende straatnamen en belangrijke gebouwen. In de volgende w.o.-lessen leren we dan de luchtfoto en het stratenplan van onze schoolbuurt beter kennen.

wandeling schoolbuurt L3 foto 1