L1 meet inhouden

In groepjes hebben wij de inhoud van heel wat flessen, potjes, kommetjes… gemeten.  We moesten bepalen of de inhoud minder dan 1 liter, juist 1 liter of meer dan 1 liter was.  Al vlug kenden wij de inhoud van veel voorwerpen die we dagelijks gebruiken.

inhouden meten (8)-400

inhouden meten (12)-400

inhouden meten (14)-400

K3 spiegelt

We ontdekken de spiegel in de dinoklas. Eerst kijken we naar ons eigen in de spiegel. Nadien gaan we per twee elkaar nabootsen. Tenslotte maken we in de klas hetzelfde na met materiaal.

k3 spiegelen (1) k3 spiegelen (3)20180129_095427

KDOO dag 2

Op dinsdag 6 februari trokken de leerlingen van L6 voor de 2de keer naar de Bernardusscholen.
Opnieuw konden de leerlingen kennismaken met verschillende vakken.

Het volgende bezoek aan de middelbare school is op vrijdag 23 februari. Dan trekken we naar het Koninklijk Atheneum.

L6 bernardus 6

L6 bernardus 7

L6 bernardus 8

L6 bernardus 9

 

 

De harp

Op maandag 5 februari kreeg elke klas van het lager een uiteenzetting over het muziekinstrument ‘de harp’.
Hoeveel snaren heeft de harp? Waarom hebben de snaren verschillende kleuren? Op welke schouder bespeel je de harp? Waar zitten de kleppen en de pedalen? Enz …
Op al deze vragen kregen de leerlingen een antwoord.

L6 harp 1

L6 harp 3

L6 harp 2

 

 

 

 

Fijne motoriek in de tweede kleuterklas.

Tijdens ons thema ‘Ziek in bed!’ komen allerlei activiteiten aan bod om onze fijne motoriek goed te kunnen oefenen. Hier zie je enkele momenten op een rij: met spatels stempelen, siroop maken met druppeltellers, een stethoscoop knutselen, dokersbriefjes schrijven en windpokken aanstippen.  DSCN4608

DSCN4605

DSCN4602

DSCN4592

DSCN4591