Is er een dokter in de zaal?

Maandagochtend startten we ons nieuw thema ‘Ziek in bed’ in het ziekenhuis van de klas. De dokteres van wacht met haar verpleegster kwamen dadelijk ter hulp bij onze klaspoppen die opgenomen werden in het ziekenhuis. Ze lagen samen op 1 kamer en kregen heel veel bezoek van al onze klasgenootjes.  Kikker en pompon moeten drie weken blijven….

 

              

Vlucht naar Avatar : gamen

Vlucht naar Avatar wil de kennis, het inzicht en de vaardigheden van leerlingen van de derde graad lager onderwijs versterken, zodat ze op een verantwoordelijke manier leren omgaan met gamen.

Het vijfde leerjaar ging in groepjes op zoek naar de verschillende soorten games & de voor- en nadelen van gamen. Ze zochten uit hoe de game-industrie werkt en bekeken filmpjes over hoe games gemaakt worden.

Volgende week gaan we zelf gamen in de klas!

K3 spiegelt

Om het spiegelen wat te oefenen proberen we het met stokjes. Eerst maken we het gemakkelijk nadien wat moeilijker en kunnen we zelfs letters en cijfers spiegelen.

L1 ontbijt op school

Deze ochtend mochten de leerlingen van L1 voor één keer met een lege maag naar school.   Met knorrende magen gingen we naar de eetzaal.   Nogal wat mensen vergeten hoe belangrijk het is een deftig ontbijt te nuttigen.  Ja, het ontbijt is eigenlijk de belangrijkste maaltijd van de dag.  We moeten voldoende energie opdoen om een hele dag goed te kunnen opletten en werken.

We zorgden enkel voor gezonde hapjes : lichtbruin en donkerbruin brood, appel, peer, banaan, jam, cornflakes, magere melk en yoghurt, peperkoek, kippenwit, kaas…

S M A K E L IJ K !

 

 

L3 interviewt

Tijdens de les spreken leerden de leerlingen van het derde leerjaar hoe we iemand moeten interviewen. Eerst leerden we in de les schrijven correcte vragen opstellen en nadien mochten we een klasgenootje interviewen. Zo kwamen we meer te weten over iedereen zijn huisdier of lievelingsdier.

 

 

L3 verkent de buurt van de school

Tijdens de lessen wereldoriëntatie werkten we in het derde leerjaar de voorbije weken rond de buurt van onze school. We maakten een leerwandeling, werkten in groepjes en puzzelden de luchtfoto en het stratenplan van onze schoolbuurt in elkaar en we plaatsten foto’s op de juiste plaats op het stratenplan.

 

 

 

L2 bezoekt…

We bezochten vorige week binnen ons W.O.-thema ‘Gestrikt’ een textielmuseum. Een gids leidde ons van vezel naar afgewerkt product. Zo zagen we dat stoffen afkomstig zijn van een plant of van een dier. We konden zien en horen hoe een weefmachine 100 jaar geleden werkte en hoe dit momenteel werkt. Wat een verschil! Nadien konden we zelf een werkje maken door te weven met papier. Een heel leerrijke uitstap.