Vandaag werkten de kinderen van het eerste en tweede leerjaar samen.
We gingen aan de slag met heel wat verschillende hoekenwerkspelletjes.


Vandaag mochten de bijtjes van het eerste leerjaar een verhaaltje voorlezen aan de dino’s van de derde kleuterklas.
Na heel wat oefenen, in de klas en ook thuis, was het vandaag eindelijk zo ver. Het eerste leerjaar las vol enthousiasme hun verhaaltje voor en de kleuters luisterden met heel wat aandacht.
Goed gedaan allemaal!



Na de paasvakantie zijn we gestart met integratie momenten met de derde kleuterklas en 1ste leerjaar. De derde kleuters verkenden het 1st leerjaar terwijl de leerlingen van het 1ste even terug naar de kleuterklas kwamen. Vandaag mochten we samen sporten met meester Arne, een leuke ervaring voor iedereen. Als afsluiter komt morgen het 1ste leerjaar voorlezen bij de derde kleuterklas.


Gelukkig kwam het zonnetje terug tevoorschijn en konden we een bezoek aan de imker brengen. Met veel enthousiasme luisterde iedereen naar meester Gilbert, oud leraar van onze school. Blij dat we de bijtjes van dichtbij konden zien en ook een lepeltje honing viel in de smaak. Als afsluiter gingen we nog even spelen bij de oma van Astor Lewis.


Gisteren hadden we een creatieve namiddag in L5! De leerlingen kregen de opdracht om een koptelefoon te ontwerpen die omgevingsgeluiden dempt. Met veel enthousiasme en materialen naar keuze gingen ze aan het werk. Met als resultaat een verzameling kleurrijke, originele en doordachte ontwerpen. Sommige zagen er zelfs heel professioneel uit. Al bleef het bij enkele exemplaren de vraag of ze ook echt hun functie zouden vervullen.





Beste ouders
Hieronder nog enkele sfeerbeelden van de afgelopen periode:
Lieve groeten
Juf Trees



